De visuele voorstelling van het referentiekader voor ‘onderwijskwaliteit’ bestaat uit zes concentrische cirkels. De cirkels organiseren zich rond een gemeenschappelijk middelpunt: de ontwikkeling van de lerende.
‘Onderwijskwaliteit verhogen’ en ‘de ontwikkeling van de lerende’ gaan steeds hand in hand.
Tussen de binnencirkel ‘ontwikkeling van de lerende’ en de buitencirkel ‘context en input’ bevinden zich vier rubrieken: ontwikkeling stimuleren, kwaliteitsontwikkeling, beleid en resultaten en effecten.
De interactie en het samenspel tussen de cirkels onderling zijn cruciaal.
De lerende, de ouders, de schoolteams, de schoolbesturen, de partners,… bevorderen samen de onderwijskwaliteit.
Samen school maken zorgt voor noodzakelijke verbinding en dynamiek.
De vage cirkelranden staan voor openheid en de constante invloed van de cirkels op elkaar.
De inhoud van de verschillende cirkels kun je via onderstaande links bekijken (of bestuderen).
De links vertrekken van de groene cirkel (grootste cirkel) en gaan stilaan naar het centrum (kleinste cirkel).
N.B. de grootte van de cirkel geeft hoegenaamd niet weer dat die belangrijker dan de andere zou zijn!
Free AI Website Builder