RESULTATEN en EFFECTEN
Kwalitatief onderwijs ‘vertrekt van’ en
‘resulteert in’ resultaten en effecten.
De ontwikkeling van de lerende gaat verder dan enkel meetbare
leeruitkomsten.
Resultaten en effecten omvatten minimaal gewenste output, welbevinden,
betrokkenheid en tevredenheid, leerwinst, studievoortgang, toegang tot
onderwijs en effecten op lange termijn.

Klik
hier
voor onderstaande tabel met kwaliteitsbeelden.
2 |
RESULTATEN EN EFFECTEN |
|
De school bereikt resultaten en effecten. |
|
|
2.1 |
De school bereikt de minimaal gewenste output bij een zo groot
mogelijke groep van lerenden. |
|
|
2.2 |
De school streeft naar welbevinden en betrokkenheid bij alle
lerenden en het schoolteam en naar tevredenheid bij ouders en
bij andere relevante partners. |
|
|
2.3 |
De school streeft bij elke lerende naar zoveel mogelijk
leerwinst. |
|
|
2.4 |
De school stimuleert de studievoortgang van elke lerende. |
|
|
2.5 |
De school waarborgt de toegang tot onderwijs voor elke lerende. |
|
|
2.6 |
De school streeft naar effecten op langere termijn bij alle
lerenden. |
|