3 |
BELEID |
|
De school voert een beleid, rekening houdend met haar context-
en inputkenmerken. |
|
|
3.1 |
De school ontwikkelt en voert een beleid. |
|
|
|
3.1.1 |
De school ontwikkelt en voert een gedragen, geïntegreerd en
samenhangend beleid rekening houdend met haar (ped)agogisch
project. |
|
|
|
3.1.2 |
De school geeft haar organisatie vorm op het vlak van cultuur en
structuur. |
|
|
|
3.1.3 |
De school werkt participatief en responsief. |
|
|
|
3.1.4 |
In de school heerst een innovatieve en lerende
organisatiecultuur. |
|
|
|
3.1.5 |
De school bouwt samenwerkingsverbanden uit die het leren en
onderwijzen ten goede komen. |
|
|
|
3.1.6 |
De school communiceert transparant over haar werking met alle
betrokkenen. |
|
|
3.2 |
De school ontwikkelt en voert een onderwijskundig beleid. |
|
|
|
3.2.1 |
De school ontwikkelt en voert een doeltreffend beleid op het
vlak van leren en onderwijzen. |
|
|
3.3 |
De school ontwikkelt en voert een personeels- en
professionaliseringsbeleid. |
|
|
|
3.3.1 |
De school ontwikkelt en voert een doeltreffend personeelsbeleid
dat integraal en samenhangend is. |
|
|
|
3.3.2 |
De school ontwikkelt en voert een doeltreffend
professionaliseringsbeleid en heeft hierbij specifieke aandacht
voor beginnende leraren. |
|
|
3.4 |
De school ontwikkelt en voert een financieel en materieel
beleid. |
|
|
|
3.4.1 |
De school ontwikkelt en voert een doeltreffend financieel en
materieel beleid. |
|
|
|
3.4.2 |
De school beheerst de kosten voor alle lerenden. |
|
|
3.5 |
De school ontwikkelt en voert een beleid op het vlak van de
fysieke en mentale veiligheid van de leef-, leer- en
werkomgeving. |
|
|
|
3.5.1 |
De school ontwikkelt en voert een doeltreffend beleid met het
oog op de fysieke en mentale veiligheid van de leef-, leer- en
werkomgeving. |