BELEID

De mate waarin de school een beleid voert op onderwijskundig, personeels- en professionaliserings-, financieel, materieel en veiligheidsgebied en deze deelgebieden op elkaar afstemt, beïnvloedt rechtstreeks de ontwikkeling van elke lerende.

 

Klik hier voor onderstaande tabel met kwaliteitsbeelden.

3 BELEID
  De school voert een beleid, rekening houdend met haar context- en inputkenmerken.
    3.1 De school ontwikkelt en voert een beleid.
      3.1.1 De school ontwikkelt en voert een gedragen, geïntegreerd en samenhangend beleid rekening houdend met haar (ped)agogisch project.
      3.1.2 De school geeft haar organisatie vorm op het vlak van cultuur en structuur.
      3.1.3 De school werkt participatief en responsief.
      3.1.4 In de school heerst een innovatieve en lerende organisatiecultuur.
      3.1.5 De school bouwt samenwerkingsverbanden uit die het leren en onderwijzen ten goede komen.
      3.1.6 De school communiceert transparant over haar werking met alle betrokkenen.
    3.2 De school ontwikkelt en voert een onderwijskundig beleid.
      3.2.1 De school ontwikkelt en voert een doeltreffend beleid op het vlak van leren en onderwijzen.
    3.3 De school ontwikkelt en voert een personeels- en professionaliseringsbeleid.
      3.3.1 De school ontwikkelt en voert een doeltreffend personeelsbeleid dat integraal en samenhangend is.
      3.3.2 De school ontwikkelt en voert een doeltreffend professionaliseringsbeleid en heeft hierbij specifieke aandacht voor beginnende leraren.
    3.4 De school ontwikkelt en voert een financieel en materieel beleid.
      3.4.1 De school ontwikkelt en voert een doeltreffend financieel en materieel beleid.
      3.4.2 De school beheerst de kosten voor alle lerenden.
    3.5 De school ontwikkelt en voert een beleid op het vlak van de fysieke en mentale veiligheid van de leef-, leer- en werkomgeving.
      3.5.1 De school ontwikkelt en voert een doeltreffend beleid met het oog op de fysieke en mentale veiligheid van de leef-, leer- en werkomgeving.