CONTEXT en INPUT
De eerste cirkel (groen)
bevat de items CONTEXT en INPUT
Context- en
inputkenmerken bepalen de beginsituatie van de school.
Het is belangrijk dat schoolteams deze data consulteren om hun
onderwijs op maat vorm te geven en (geregeld) bij te sturen.
In de brochures is
hierover het minst terug te vinden. Daarom gaan we ervan uit dat de
inhoud van deze cirkel gewoon uit het oude referentiekader dat door de
inspectie gehanteerd werd (CIPO) gehaald kan worden.
Er is slechts één
item nieuw in deze cirkel namelijk:
in de opsomming over de gegevens van
de lerenden staat nu ook gender vermeld.
Het volgende overzicht is dus uit het
CIPO-kader overgenomen (waar CONTEXT en INPUT twee 'aparte' onderdelen
waren)
Klik
hier
voor onderstaande tabel met meer uitleg.
1 |
CONTEXT / INPUT |
1.1 |
CONTEXT |
|
1.1.1 |
IDENTIFICATIE |
|
|
1.1.1.1 |
administratieve gegevens |
|
|
1.1.1.2 |
structuur |
|
1.1.2 |
INPLANTING |
|
|
1.1.2.1 |
gebouwen en terreinen |
|
|
1.1.2.2 |
ligging |
|
|
1.1.2.3 |
kenmerken van het werkgebied |
|
1.1.3 |
HISTORIEK |
|
|
1.1.3.1 |
veranderingen in beleid |
|
|
1.1.3.2 |
veranderingen in structuur |
|
1.1.4 |
REGELEMENTAIR KADER |
|
|
1.1.4.1 |
algemene regelgeving |
|
|
1.1.4.2 |
specifieke regelgeving |
1.2 |
INPUT |
|
1.2.1 |
personeelskenmerken |
|
|
1.2.1.1 |
kenmerken van de bestuursleden |
|
|
1.2.1.2 |
kenmerken van het schoolteam |
|
1.2.2 |
leerlingen- en cursistenkenmerken |
|
|
1.2.2.1 |
kenmerken van de lerenden |
|
|
1.2.2.2 |
kenmerken van de ouders en de thuisomgeving |
|