CONTEXT en INPUT

 

De eerste cirkel (groen) bevat de items CONTEXT en INPUT

Context- en inputkenmerken bepalen de beginsituatie van de school.
Het is belangrijk dat schoolteams deze data consulteren om  hun onderwijs op maat vorm te geven en (geregeld) bij te sturen.

In de brochures is hierover het minst terug te vinden. Daarom gaan we ervan uit dat de inhoud van deze cirkel gewoon uit het oude referentiekader dat door de inspectie gehanteerd werd (CIPO) gehaald kan worden.
Er is slechts één item nieuw in deze cirkel namelijk:
in de opsomming over de gegevens van de lerenden staat nu ook gender vermeld.

Het volgende overzicht is dus uit het CIPO-kader overgenomen (waar CONTEXT en INPUT twee 'aparte' onderdelen waren)

Klik hier voor onderstaande tabel met meer uitleg.

1 CONTEXT / INPUT
1.1 CONTEXT
  1.1.1 IDENTIFICATIE
    1.1.1.1 administratieve gegevens
    1.1.1.2 structuur
  1.1.2 INPLANTING
    1.1.2.1 gebouwen en terreinen
    1.1.2.2 ligging
    1.1.2.3 kenmerken van het werkgebied
  1.1.3 HISTORIEK
    1.1.3.1 veranderingen in beleid
    1.1.3.2 veranderingen in structuur
  1.1.4 REGELEMENTAIR KADER
    1.1.4.1 algemene regelgeving
    1.1.4.2 specifieke regelgeving
1.2 INPUT
  1.2.1 personeelskenmerken
    1.2.1.1 kenmerken van de bestuursleden
    1.2.1.2 kenmerken van het schoolteam
  1.2.2 leerlingen- en cursistenkenmerken
    1.2.2.1 kenmerken van de lerenden
    1.2.2.2 kenmerken van de ouders en de thuisomgeving