5 |
ONTWIKKELING STIMULEREN |
|
De school stimuleert de ontwikkeling van alle lerenden. |
|
|
5.1 |
De school stelt doelen voor de lerenden. |
|
|
|
5.1.1 |
Het schoolteam realiseert doelgericht een brede en harmonische
vorming die betekenisvol is. |
|
|
|
5.1.2 |
Het schoolteam hanteert doelen die sporen met het gevalideerd
doelenkader en zorgt voor samenhang tussen de doelen. |
|
|
|
5.1.3 |
Het schoolteam hanteert uitdagende en haalbare doelen. |
|
|
|
5.1.4 |
Het schoolteam expliciteert de doelen en de
beoordelingscriteria. |
|
|
5.2 |
De school geeft het onderwijsleerproces en de leef- en
leeromgeving vorm. |
|
|
|
5.2.1 |
Het schoolteam en de lerenden creëren samen een positief en
stimulerend school- en klasklimaat. |
|
|
|
5.2.2 |
Het schoolteam en de lerenden gaan positief om met diversiteit. |
|
|
|
5.2.3 |
De leef- en leeromgeving en de onderwijsorganisatie ondersteunen
het bereiken van de doelen. |
|
|
|
5.2.4 |
Het schoolteam biedt een passend, actief en samenhangend
onderwijsaanbod aan. |
|
|
5.3 |
De school begeleidt de lerenden. |
|
|
|
5.3.1 |
Het schoolteam geeft de begeleiding vorm vanuit een gedragen
visie en systematiek en volgt de effecten van de begeleiding op. |
|
|
|
5.3.2 |
Het schoolteam biedt begeleiding zowel op het vlak van leren,
leerloopbaan, sociaal-emotionele ontplooiing als fysiek welzijn. |
|
|
|
5.3.3 |
Het schoolteam biedt elke lerende een passende begeleiding met
het oog op gelijke onderwijskansen. |
|
|
|
5.3.4 |
Het schoolteam geeft de begeleiding vorm samen met de lerende,
de ouders/thuisomgeving en andere relevante partners. |
|
|
5.4 |
De school volgt de ontwikkeling van de lerenden op. |
|
|
|
5.4.1 |
Het schoolteam geeft de lerenden adequate feedback met het oog
op de voortgang in het leer- en ontwikkelingsproces. |
|
|
|
5.4.2 |
Het schoolteam evalueert op een brede en onderbouwde wijze het
onderwijsleerproces en het behalen van de doelen. |
|
|
|
5.4.3 |
Het schoolteam stuurt het onderwijsleerproces bij op basis van
de feedback- en evaluatiegegevens. |
|
|
|
5.4.4 |
Het schoolteam beslist en rapporteert onderbouwd over het
behalen van de doelen bij de lerende. |